dnes je 2.10.2022

Input:

Slovo autora

1.5.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1
Slovo autora

PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.

Vážené kolegyně, vážení kolegové, asistentky a asistenti, učitelky a učitelé, ředitelky a ředitelé,

dovolte, abych Vás tímto přivítal u textu zaměřeného na profesi asistentů pedagoga a abych Vám poděkoval za pozornost, kterou jste se rozhodli tématu věnovat. Asistentů ve školách v ČR přibývá a tím nabývá i jejich profese na významu. Za pět let vzrostl počet asistentů pedagoga na téměř trojnásobek; v roce 2014 pracovalo ve školách v ČR asi osm tisíc osm set asistentů pedagoga, v roce 2019 už to bylo více než čtyřiadvacet tisíc asistentů. Nárůst počtu těchto pracovníků v našich školách je velmi pozitivním trendem, sám o sobě ale nestačí – z mnoha různých výzkumů i zkušeností z praxe je zřejmé, že pro skutečně efektivní využití asistentů pedagoga je potřebné jejich profesi také dobře porozumět a umět správně nastavit fungovaní asistenta pedagoga v konkrétním školním prostředí.

Text následující publikace nevznikal „na zelené louce”, ale byl inspirovaný řadou starších zdrojů:

Pozorný čtenář může v textu najít některé souvislosti se starší publikací dr. Marty Teplé „Asistent pedagoga – Jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách”, která v minulosti po řadu let představovala pro školy, asistenty, učitele i ředitele jasný a přehledný návod v oblasti zaměstnávání pedagogických asistentů. S vývojem školské legislativy byla tato stěžejní asistentská publikace v minulých letech postupně aktualizována, nejprve dr. Lenkou Felcmanovou a posléze i mnou. Po posledních aktualizacích z roku 2019 jsme se ale se zástupci nakladatelství rozhodli, že s ohledem na vývoj

Nahrávám...
Nahrávám...